فروشندگان چینی با افزایش تعرفههای جدید پشت آمازون را خالی کردند
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فروشندگان و رئیس اتحادیه بزرگترین تجارت الکترونیک چین اعلام کردند به دلیل افزایش بی سابقه مالیات بر واردات آمریکا، شرکت های چینی که در آمازون کالاهایشان را می فروشند خود را برای افزایش قیمت ها در آمریکا و در غیراینصورت رها کردن بازار این کشور آماده کرده اند.
ترامپ روز گذشته اعلام کرد تعرفه هابر واردات محصولات چینی را از ۱۰۴ درصد در وضعیت فعلی به ۱۲۵ درصد می رساند و همین امر احتمال تنش بین دو اقتصاد بزرگ را بیشتر کرد.
وانگ شین رئیس اتحادیه Cross-Border E-Commerce شنژن که نماینده بیش از سه هزار فروشنده آمازون است، در این باره می گوید: موضوع فقط مالیات نیست. کل ساختار هزینه درهم ریخته است. باقی ماندن در بازار آمریکا برای کسب وکارها سخت است.
وی اشاره کرد تعرفه های مالیاتی ممکن است به تاخیر در ارسال محموله های مشتریان و افزایش هزینه های لجستیکی نیز منجر شود. او در این باره افزود: برای افرادی که در کسب وکار تجارت الکترونیک فرامرزی فعالیت می کنند، این یک ضربه بی سابقه است.
برخی فروشندگان تصمیم دارند قیمت هایشان را در بازار آمریکا افزایش دهند و برخی دیگر به دنبال بازارهای جدید هستند.
حدود نیمی از فروشندگان آمازون در چین مستقر هستند و بیش از ۱۰۰ هزار کسب وکار آمازون در شهر شنژن فعالیت می کنند و سالانه ۳۵.۳ میلیارد دلار درآمدزایی دارند. علاوه بر آن چین مقر کارخانه های بسیاری از پلتفرم های تجارت الکترونیک مانند شین و تمو است.
منبع خبرگزاری مهر