اخبار شهر > شهری

شمارش معکوس برای رونمایی از بسته های برقی سازی



همشهری- زینب زینال زاده: امروز خانه روزنامه‌نگاران شهر میزبان خبرنگارانی بود که برای شرکت در نشست عبدالمطهر و محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران آمده بودند. او در این مراسم خبر خوشی هم داد و گفت که پنجشنبه (دوم اسفند) مراسم رونمایی از بسته‌های برقی‌سازی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی برگزار می‌شود.

انجام تغییرات با نظرسنجی‌های مردمی

نظرسنجی‌ها منبعی برای تصمیم‌گیری در شهرداری تهران است. مرکز ارتباطات و مرکز پایش شهرداری تهران نظرسنجی‌هایی انجام دادند که نتایج آن منجر به تغییراتی در شهرداران مناطق و نواحی (ارتقا یا تثبیت) شده است. همچنین ترافیک و آلودگی هوا ازجمله نارضایتی‌های شهروندان در نظرسنجی‌ها بوده است.

هم‌افزایی دولت و شهرداری

شناسایی خانه‌های خالی دغدغه جدی رئیس‌جمهور است و هم‌افزایی بین دولت و شهرداری و حمایت مجلس می‌تواند در این بخش کمک‌کننده باشد. تجربیات شخصی نشان می‌دهد که فعالان حوزه ساخت‌وساز در مناطق مرکزی و جنوبی، واحدهای خالی دارند و علاقه‌مند به همکاری با خریداران نیستند.

حمایت از تولید داخلی

اولویت اول ما در تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی، خرید داخلی و حمایت از تولید داخلی است. به‌اندازه اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی خارجی، قرارداد داخلی هم منعقد کرده‌ایم. مسیر پرداخت قراردادهای خارجی و داخلی هیچ تفاوتی با هم ندارد و بخش قابل‌توجهی از پرداخت‌ها بر مبنای تهاتر و غیر نقد است.

کیفیت بهتر و قیمت ارزان‌تر

در خرید اتوبوس، قطعاً کیفیت و ارزان‌بودن هم باید مدنظر قرار گیرد. اتوبوس‌های داخلی و خارجی اصلاً به لحاظ کیفیت و امکانات و ویژگی‌ها قابل‌مقایسه نیستند. باتوجه‌به قیمت اولیه که یکی از شرکت‌های داخلی (سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) داده بود، ما اتوبوس‌های خارجی را همان سال ۹۰ هزار یورو ارزان‌تر خریداری کردیم.

هدف‌گذاری دقیق در برقی‌سازی

هدف‌گذاری برقی‌سازی اتوبوس‌ها یک هدف‌گذاری دقیق است و ازاین‌رو برقی‌سازی این ناوگان در اولویت قرار دارد. همچنین امروز استفاده از حمل‌ونقل عمومی سهم ۳۵ درصدی و خودروهای شخصی هم ۶۵ درصد سهم دارند؛ بنابراین توسعه حمل‌ونقل عمومی را با برقی‌سازی به‌صورت هم‌زمان پیگیری می‌کنیم.

فعال‌سازی سوخت گازوئیل

مخزن بخاری که در اتوبوس‌های برقی وجود دارد یک مخزن استانداردی است و در مواقع اضطرار و قطع برق از گازوئیل در اتوبوس‌های برقی استفاده می‌شود. در واقع این یک آپشن و ویژگی اضافه روی اتوبوس‌های برقی برای شرایط اضطراری و گرمایش در شرایط قطعی برق است.

فعال‌شدن تراموای ۴ کابین

خطوط برای تردد تراموا باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی و شیب محیط آزمایش می‌شود. در مرحله اول خط میدان آزادی تا پایانه شرق برای تردد تراموا پیش‌بینی‌شده که امیدواریم توسعه پیدا کند. در حال تلاش هستیم تا تراموای چهار کابین را با ۳۵۰ نفر ظرفیت جابه‌جایی فعال کنیم.



منبع:همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا