اخبار شهر > شهری

تاکسی‌ها تحت پوشش سامانه تاکسی برخط قرار می‌گیرند | تامین ۵۰ مگاوات برق اضطراری تونل های شهری



به گزارش همشهری آنلاین، آیین بهره برداری از بسته حمل و نقل و ترافیک ایستگاه‌های شارژ تاکسی و اتوبوس برقی و سامانه تاکسی برخط در قالب یکصد و هفتاد و یکمین پویش امید و افتخار، ظهر امروز -شنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۳- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، احمد قیومی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، محمدعلی الفت پور شهردار منطقه ۱۵ تهران و حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در پایانه بعثت برگزار شد.

در ابتدای این پویش برادران اظهار کرد: امروز ۳ ایستگاه همزمان پروژه برقی‌سازی که تقریبا در کشور بی نظیر باشد را فعال می کنیم. پروژه اول در ایستگاه بعثت با حدود ‌۵ مگاوات برق شبکه و ۲۰ استند شارژ ۲۴۰ که امکان شارژ همزمان ۴۰ دستگاه اتوبوس را دارد، است. از حدود یک ماه پیش شارژ اتوبوس های در سطح شهر را در اینجا داشتیم. این ایستگاه جزو بزرگ‌ترین ایستگاه های مجتمعی کشور در این رتبه است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک با بیان اینکه به طور متوسط روزانه در روز ۳۲۰ اتوبوس و ۱۵۴۰ تاکسی در ۱۲ ساعت در اینجا شارژ می‌شوند، گفت: پروژه دوم که امروز افتتاح می شود ایستگاه خودتامین در مجموعه تقی آباد است که قابلیت شارژ ۲۹ اتوبوس را به طور همزمان دارد. پروژه سوم ما ایستگاه شارژ خورشیدی شرق تهران است که بالغ بر ۴ استند شارژ اتوبوس برقی از طریق پنل های خورشیدی نصب شده را دارد. معماری پروژه های زیرساخت برقی پایتخت کم نظیرترین مدل استفاده از زیرساخت ها و تامین انرژی است.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی شده تا در پایانه شرق بخش عمده ای از استندها در ساعات غیر نور هم قابلیت شارژ داشته باشد، به طوری که ۶ ساعت شبانه امکان شارژ اتوبوس و تاکسی برقی هم خواهیم داشت، گفت: این تکنولوژی ترکیبی از استفاده از شبکه، ذخیره سازها و پنل‌های خورشیدی است.

برادران با بیان اینکه برقی سازی در پایتخت در سه فاز به اجرا خواهد رسید، عنوان کرد: فاز اول پایان اسفند ۱۴۰۳ است که صددرصد آنچه وعده داده بودیم محقق شد. در سه ماه آینده هم تقریبا سه برابر استندهای حال حاضر را به شهر اضافه خواهیم کرد. همچنین در پایان خرداد شاهد احداث ۴۴ ایستگاه کوچک مقیاس در مناطق خواهیم بود.

تامین برق اضطراری

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک ادامه داد: از پروژه های خوب دیگری که پیش بینی شده تا قبل از شروع فصل تابستان انجام بشود، ایجاد زیرساخت ۳۰ مگاوات تولید برق سی-اچ-پی است که مناقصه آن تمام شده و اولین گام آن برای تقی آباد با ۲/۵ مگاوات آماده شده است. از تدابیر دیگر مدیریت شهری در این راستا این بود که برای اولین بار حدود ۵۰ مگاوات برق اضطراری تونل های شهری را در اختیار شبکه برق شهری خواهیم گذاشت. با این قابلیت تا پایان خرداد برای ساعات پیک تهران حدود ۵۰ مگاوات برق تولیدی در تونل های شهری را در اختیار شبکه قرار می‌دهیم و این در راستای کمک به ناپایداری های جریانات برق کشور است.

وی خاطرنشان کرد: تعویض ۱۲ هزار چراغ تونل های شهری باعث صرف ۵ مگاوات انرژی شده که در کمتر از یک و نیم سال تمام سرمایه گذاری شهرداری را بازگشت خواهد داد. شروع کننده فعالیتی هستیم که ساختاری برای آینده بهتر کشور است.

در ادامه مالکی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه با توجه به تعداد بالای تاکسی در تهران رصد و پایش به صورت سنتی امکان پذیر نبود، گفت: بنا بر تاکید شهردار و حمایت شورای شهر از حدود ۲ هفته گذشته با پیگیری های سازمان تاکسیرانی سامانه تاکسی بر خط شروع به کار کرد. سامانه تاکسی بر خط در تمام خطوط شهر تهران و برای تمام تاکسی هایی که با مبدا و مقصد مشخص فعالیت می کنند، وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از محسنات تاکسی برخط پرداخت الکترونیک کرایه، پایش عملکرد تاکسی ها و تعداد ‌دفعات خدمات رسانی است. این پروژه در فاز اول برای ۳۰ هزار تاکسی و در سال آینده برای تمام تاکسی های گردشی و دربستی اجرا می‌شود.

مالکی گفت: امروز بیش از ۱۲ هزار تاکسی اپلیکیشن تاکسی برخط را نصب کرده اند و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این خدمت شفاف سازی نرخ و امکان پرداخت به صورت آنلاین است. باتوجه به اینکه پیش از این شهروندان از پول نقد یا کارت به کارت برای پرداخت کرایه اقدام می کردند، در هر بار پرداخت مبلغی از حساب شهروندان کسر می‌شد که در سیستم شهرزاد این قضیه وجود نخواهد داشت.



منبع:همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا