اخبار جهان > غرب آسیا

انتشار محتوای حمایت از اسرائیل چند؟



گروه دیپلماتیک – همشهری آنلاین: دولت رژیم صهیونیستی و متحدانش با هدف مشروعیت بخشیدن به خشونت وحشتناک خود یک استراتژی چند لایه برای غیرانسانی جلوه دادن فلسطینیان طراحی کردند. روزنامه اینترنتی فلسطین کرونیکل می‌نویسد:‌ رژیم صهیونیستی با توجه به قدرت فراگیر روایت‌های آنلاین، از ابتدای جنگ نسل کشی خود در غزه، فضای مجازی را به عنوان یک میدان نبرد حیاتی در نظر گرفته است.

صهیونیست‌ها در کنار تخریب و پاکسازی قومی در غزه، نبردی مجازی را با هدف سرکوب روایت‌های فلسطینی به راه انداختند.

اسرائیل با استفاده از طیف وسیعی از استراتژی‌ها برای تسلط بر گفتمان غالب در فضای مجازی، منابع عظیمی را برای سرکوب صدای فلسطینیان سرمایه‌گذاری کرد. با این حال، علی‌رغم توانایی‌های گسترده‌اش، کنترل روایت‌هادر فضای مجازی بسیار چالش‌برانگیزتر از آن چیزی بود که تصور می‌شد.

به عنوان مثال، اسرائیل به عنوان تاکتیک کلیدی کمپین اطلاعات نادرست را در جنگ مجازی به کار گرفت که اهدافش موارد زیر بود:‌

  • بی‌اعتبار کردن فلسطینیان
  • از بین بردن همدلی با آنها
  • نامشروع جلوه دادن ادعاهای آنها
  • توجیه حملات نسل کشانه به غزه

کمپین گسترده اطلاعات نادرست

  • رژیم صهیونیستی پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) کمپین گسترده اطلاعات نادرست را برای توجیه حملات گسترده خود به غیرنظامیان و زیرساخت‌های فلسطینی در نوار محاصره شده غزه آغاز کرد.
  • همزمان مقام‌های اسرائیلی کارزاری مخفی را با هدف تأثیرگذاری بر قانونگذاران آمریکایی، به‌ویژه دمکرات‌ها، به راه انداخته و تلاش کردند تا آنها را با روایت‌های طرفدار اسرائیل تحت تاثیر قرار دهند.
  • دولت اسرائیل همچنین در کمپین‌های اسلام‌هراسانه به عنوان بخشی از استراتژی گسترده اطلاعات نادرست دست داشت.
  • گفته شده، تل‌آویو تقریبا ۲ میلیون دلار به این عملیات اطلاعات نادرست اختصاص داده است.
  • اسرائیل در این راه از ابزارهای هوش مصنوعی و مزارع ربات‌ها برای تقویت اطلاعات نادرست، با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی استفاده کرده است.
  • تنها در سه هفته پس از ۷ اکتبر، صهیونیست‌ها نزدیک به ۲۰۰ تبلیغ را با هدف تاثیرگذاری بر مخاطبان در کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، سوئیس، بلژیک، بریتانیا و آمریکا منتشر کردند.

اینفلوئنسرها و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی

  • مقام‌های اسرائیلی همزمان از طریق ایمیل با اینفلوئنسرها در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی تماس گرفته و از آنها دعوت کردند تا در ازای دریافت پول، تبلیغات اسرائیلی منتشر کنند.
  • یک اینفلوئنسر تیک‌تاک ایمیلی را به اشتراک گذاشت که به او ۵هزار دلار برای ارسال محتوای طرفدار اسرائیل پیشنهاد شده بود.
  • فلسطین کرونیکل نوشته: در حالی که تعداد دقیق اینفلوئنسرهایی که با آنها تماس گرفته شده یا کسانی که این پیشنهاد را پذیرفته‌اند مشخص نیست، منطقی است که فرض کنیم بسیاری این کار را انجام داده‌اند.
  • همزمان، اسرائیل و لابی صهیونیسم به پلتفرم‌های اجتماعی فشار آوردند تا محتوای طرفدار فلسطین را حذف کنند و روزنامه‌نگاران، فعالان و اینفلوئنسرها را از طریق تهدید یا تخریب حرفه آنها ساکت کنند.
  • همچنین لابی صهیونیسم، فعالان و روزنامه‌نگاران طرفدار فلسطین را تهدید می‌کردند تا درباره وقایع غزه سکوت کنند.

انسان‌زدایی از فلسطینیان

انتشار اطلاعات نادرست در مورد نسل‌کشی غزه شامل چندین شکل رایج از اطلاعات نادرست بود:

  • عکس‌ها و ویدیوهای دستکاری شده
  • انتشار ادعاهای دروغین
  • گزارش‌های خبری جعلی
  • استفاده مجدد از محتوای قدیمی
  • ساخت و انتشار محتوای ساختگی، روایت‌های احساسی
  • ایجاد حساب‌های جعلی و ربات‌ها

رژیم صهیونیستی در کمپین تبلیغاتی خود تلاش گسترده‌ای داشت تا با حذف سابقه تاریخی ظلم به فلسطینیان، هیچ اشاره ای به دلایل حملات ۷ اکتبر نشود.

صهیونیست‌ها و حامیانشان اغلب تلاش کردند تا فلسطینیان را افرادی ذاتا خشونت‎طلب معرفی کنند، کسانی که تمایل دارند تا یهودیان را حذف کنند.

برای دستیابی به این هدف، اسرائیل ادعاهای اغراق‌آمیز و نادرستی را درباره عملیات‌های فلسطینیان منتشر می‌کرد از جمله گزارش دروغین بریدن سر ۴۰ نوزاد، سوزاندن نوزادان در اجاق‌ و تجاوز سیستماتیک به زنان اسرائیلی.



منبع:همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا